DutchEnglish
DutchEnglish
DutchEnglish

Voor ouders

Ieder kind heeft wel eens een periode dat het allemaal niet zo lekker loopt. Hij of zij zit niet goed in zijn vel, is niet echt gelukkig. Misschien is je kind verdrietig, of teruggetrokken, of doet juist heel boos of snel geïrriteerd. Soms is er een duidelijke oorzaak. Dan is er bijvoorbeeld iets naars gebeurd, waardoor je kind van slag is. Maar het kan ook zijn dat er geen aanwijsbare reden is, en toch is je kind niet echt tevreden met zichzelf en zijn of haar situatie.

  • Anna heeft moeite met logeren en kan dan volledig in paniek raken.
  • Sam jokt veel en maakt dingen mooier dan ze zijn.
  • Tim durft niet in zijn eigen kamer te slapen.
  • Daan luistert slecht op school en is agressief op het schoolplein.
  • Fabienne haar ouders zijn gescheiden en denkt dat het haar schuld is.
  • Sara denkt dat er een monster onder haar bed woont.
  • Mo lijkt met zijn ziel onder zijn arm te lopen, maar het is niet duidelijk wat er is.
  • Guusje is bang voor veranderingen.

 

Voor al deze kinderen van 4 tot 12 jaar is er Integratieve Kindertherapie. 

Omdat ze even een steuntje kunnen gebruiken:
Kinderen die angstig zijn, gepest worden, verdrietig zijn, snel boos worden, wel eens zomaar in hun broek doen, zich erg gespannen voelen, negatief over zichzelf denken, niet naar school willen, slecht slapen, moeilijk contact maken, zichzelf wegcijferen, moeite hebben met een diagnose die ze hebben gekregen, zich veel zorgen maken… niet gelukkig zijn.

Integratieve kindertherapie is een kortdurende, effectieve vorm van psychotherapie voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar.

Het doel van de therapie is dat je kind weer met zelfvertrouwen en plezier in het leven staat.

In Integratieve Kindertherapie staat je kind centraal. Ieder kind heeft het in zich om moeilijkheden zelf te boven te komen, maar soms is het belangrijk om het kind te helpen die kracht weer te vinden. 

‘Integratief’ wil zeggen dat de therapeut samen met je kind, uitgaande van de specifieke situatie en mogelijkheden van je kind, de therapie vorm geeft. Er wordt vooral praktisch gewerkt, gebruik makend van therapeutisch spel, visualisaties, sprookjes, metaforen en tekeningen. Voor welke aanpak er ook gekozen wordt: het kind staat centraal, niet de methode.

‘Integratief’ wil ook zeggen dat je kind meer inzicht krijgt in zichzelf en al zijn mogelijkheden. Het kind leert allerlei kanten van zichzelf beter kennen en accepteren.